یــهــویــی-Suddenly

تــراوشــات یــهــویــی یک شـاهـیـنـیـسـم-Suddenly Oazing a SHaHiNiSM

تــراوشــات یــهــویــی یک شـاهـیـنـیـسـم-Suddenly Oazing a SHaHiNiSM

یــهــویــی-Suddenly

تو این وبلاگ مطالب کوتاه و یهویی که به ذهنم خطور میکنه مینویسم
شاید همین الان که اینارو مینویسم شماهم دارید به همینا فکر میکنید

At this Blog , I will write short subjects that come to my mind
when you reading this Blog may we telepathy

نویسندگان

منو یه خاطره تلخ از قدیم

یکی از روزهایی که همه میشناسن و اتفاقا تعطیل هم هست 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفته اما انقد نزدیکه عید شده که بزرگی جشن عید ، روز 29 اسفندو به حاشیه کشونده

به مناسبت نزدیک شدن به این روز که یاد و خاطره دکتر مصدق و یار وفادارش دکتر حسین فاطمی رو برامون زنده میکنه این مطلبو ارسال میکنم

داشتم تو ویکیپدیا درباره دکتر حسین فاطمی میخوندم که چنتا نکته توجهمو جلب کرد براتون میذارم...

به گفتهٔ دکتر مصدق، فکر ملی شدن نفت پیشنهاد دکتر حسین فاطمی بود. (جالبه نه؟ ، جالبترم میشه...)

او (دکتر حسین فاطمی) پیش از اعدام از دوبار ترور (یک بار توسط فداییان اسلام و یک بار توسط شعبان جعفری) جان به در برده بود. (شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ بوده که خواسته ایشونو ترور کنه اما گروه فدائیان اسلام چرا؟؟؟ چطور یه گروه به رهبری نواب صفوی همچین کاری میکنه؟)

پدرش سید علی محمد معروف به سیف العلماء از روحانیون طراز اول نایین محسوب می‌شد.

حسین فاطمی در سال ۱۳۲۳ به فرانسه رفت و دکترای حقوق گرفت.

سید حسین فاطمی سرانجام پس از محاکمهٔ غیرعلنی در دادگاه نظامی (۷ مهر) به دلیل اقدام برای برکناری شاه و اقدام علیه سلطنت در سحرگاه آبان ۱۳۳۳ اعدام شد. اشرف پهلوی در اعدام ایشان اصرار زیادی می‌ورزید و نهایتاً در قبرستان ابن بابویه شهر ری در کنار کشتگان قیام ۳۰ تیر به خاک سپرده شد.

دکتر سیف پور فاطمی، برادر دکتر حسین فاطمی در خصوص نحوه اعدام وی می‌گوید «حسین را وقتی برای اعدام بردند که بسیار ناخوش احوال و بیمار بود. او را برای اجرای حکم با برانکارد و در حال تب آوردند و نصیری و بختیار با شلیک سه گلوله او را از بین بردند».

آیت الله زنجانی تلاش بسیاری برای جلوگیری از اعدام دکتر فاطمی می‌کند و حتی از آیت الله بروجردی هم کمک می‌خواهد و بروجردی در پاسخ او چنین می‌گوید: «انگلیسیها از او کینه به دل دارند، شاه هم ضعیف است کاری نمی‌شود کرد.»



دکتر فاطمی قبل از اعدام گفته بود:

ما سه سال در این کشور حکومت کردیم و یک نفر از مخالفان خود را نکشتیم برای آنکه ما نیامده بودیم برادرکشی کنیم ما برای آن قیام کردیم که ایران را متحد کرده و دست خارجی را از کشور کوتاه کرده و معتقد بودیم اگر در گذشته بعضی از هم وطنان ما در اثر فشار اجانب تحت نفوذ آنها قرار گرفته‌اند و منویات آنها را اجرا کرده‌اند، بعد از آنکه به نهضت استقلال نائل شدیم رویه سابق را ترک خواهند گفت ولی افسوس که عاقبت گرگ زاده گرگ شود.

دکتر مصدق بعد از مرگ وی چنین گفت:

«اگر ملی شدن نفت خدمت بزرگی است از آن کسی که اول این پیشنهاد را نمود باید سپاسگزاری کرد و آن کس شهید راه وطن دکتر حسین فاطمی است. در تمام مدت همکاری با این جانب حتی یک ترک اولی هم از آن بزرگوار دیده نشد.»


خیابان فاطمی در شهر تهران به یادبود وی نام‌گذاری شده‌است. میدان فاطمی پس از انتقال ساختمان وزارت (وقت) جهاد سازندگی به این خیابان، به میدان جهاد تغییر نام داد.(عجــــــــب...عجب)

خیابان فاطمی در شهر اصفهان به یادبود وی نامگذاری شد اما پس از اعتراض سازمان یافتهٔ اعضای بسیج و جمعی از انصار حزب‌الله به خیابان باهنر تغییر نام داد.(واقعا چرا؟؟؟ اون زمان گروه فدائیان اسلام الانم بسیجیا... عــجــیــبــه)
 
خیابان پیوندی در شهر ساری نیز به نام فاطمی تغییر نام داده شده است.

یه خاطره تلخ از قدیم ، یه زخم قدیمی که هنوزم داره خونریزی میکنه...

آرزوی اندکی تفکر و تعقل


  • شاهین

نظرات  (۳)

چون متاسفانه بعضیا طاقت اینکه افکار کسی باهاشون زاویه داشته باشه رو ندارن.. هر چند بزرگ مردی همچون شریعتی و مصدق و... باشه! :|
سه تیـغ و کـراوات هم که اضافه بشه.. دیگه چه شود!:||
پاسخ:
آخ گفتی
یکم اگه عاقلتر رفتار کنیم چقد خوبه
سه سال حکومت کرد یه مخالفم نکشت
جالب بود
این که خیابون تغییر نام بده که چیزی نیست. اخیراً در سریال معمای شاه نشون دادند که پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت رئ از بیخ آیت الله کاشانی داده و مصدق فقط کسی بوده که متن پیشنهادی آیت الله کاشانی رو در مجلس از رو خونده!
پاسخ:
پاشونو تا لوزوالمعده کردن تو حلق تاریخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی